שוק או שוק עסקי

כשאומרים שוק התמונה הראשונה המצטיירת בעינינו היא ירקות פירות והמולה
כי היסטורית כל המסחר והשירותים של עיר /עיירה/כפר היו בשוק/ככר המרכזי באותו מקום.
ושוק עסקי – המקום הגיאוגרפי ואפילו הוירטואלי לשם מכוונת המכירה.
ומכך נגזר "מאמץ המכירות " כלומר בעיקר האזור בו המכירה יכולה להתרחש.
המאמץ המכירתי חייב להיות אך ורק בשווקים שלכם ולא בשום מקום אחר .
להוציא פעילות של תאגידים שפועלים קצת אחרת.
וזה השלב הראשון וחובה
בבדיקת התכנות לעסק ואו תהליכי שינוי שעוברים על עסקים קיימים.
ודוגמאות בקצרה:

  • ה "שוק" של יגאל מזרחי מפלאפל המושבה 4 טעמים ברחובות הינו רחובות והסביבה
    בגלל מיקומו ואופי פעילותו השוק שלו הינו כמעט לכל אדם ולכל כיס
    אפילו יש לו פלאפל נטול גלוטן ….אבל אינו אזור מטולה והסביבה.
  • ה"שוק" של "איילת קייטיביץ קורן משרד עו"ד " הינו בהחלט גם לתושבי
    העיר קרית גת והסביבה בנושאים אזרחיים ובהחלט גם באזורים אחרים אבל השוק שלה אינו "שוק הפליליסטים" שם נמצאים עו"ד אורי בר עוז או עו"ד ציון סהראי.
  • ה "שוק" של " דוד דגים" הוא בהחלט שוק מחנה יהודה, מסעדות וקייטרינג בירושלים,
    משלוחים עד מודיעין. אבל השוק שלו אינו תושבי אילת ואינו השוק לצמחוניים.
  • "השוק" של "יקבי רמת הגולן" – הוא כל מדינת ישראל לכאורה ויצוא עולמי
    השוק שלו אינו "שוק " כשרויות מהודרות וכמובן אינו השוק של נזירים.

לכאורה, הכל ברור… אז זהו שלא!
בתהליך ייעוץ תוך כדי בדיקת התכנות שיווק ומכירות נפתחים לבעל העסק ואו ליזם אופציות לשווקים חדשים ויורדים שווקים לא ראויים.

ליצירת קשר זאב יקותיאל
0525310106

השארת תגובה